Inpakken (help!) en wegwezen - Reisverslag uit Krimpen a/d Lek, Nederland van Saskia Emmerzaal - WaarBenJij.nu Inpakken (help!) en wegwezen - Reisverslag uit Krimpen a/d Lek, Nederland van Saskia Emmerzaal - WaarBenJij.nu

Inpakken (help!) en wegwezen

Door: Saskia Emmerzaal

Blijf op de hoogte en volg Saskia

31 Oktober 2012 | Nederland, Krimpen a/d Lek

Na zo´n twee maanden voorbereiding, als een gek verslagen maken, al proberen bezig zijn met afstuderen en voorbereidingen te treffen voor Cambodja is het dan eindelijk zover….over drie dagen stijg ik de lucht in met als eindbestemming: Phnom Pen!

Wel een kleine bijkomstigheid: alles wat ik mee moet nemen ligt nog verspreid over mijn kamer vloer en moet toch echt nog die packpack in….Alle punten op de lijstjes met nog-doen-voor Cambodja en nog-kopen-voor-Cambodja zijn inmiddels zo’n beetje weggestreept, maar het valt me toch vies tegen hoeveel spullen (ahum, rotzooi dus) ik wel niet allemaal van plan ben om mee te gaan nemen. Ik hoop maar dat ik alles ook daadwerkelijk gebruik en er niet daar achterkom dat ik het makkelijk thuis had kunnen laten. Moeders haar hulp wordt dus maar ingezet, haar inpak (en opruim) talenten zitten helaas niet in mijn genen.

Om maar even wat over het project te vertellen: Samen met twaalf andere studenten die de minor International Aid and Development volgen aan de Hogeschool Rotterdam ga ik 7 weken, in samenwerking met de organisatie Cambodja.nu, onderzoek doen in Cambodja. Een aantal van hen doen onderzoek naar verloskunde en fysiotherapie, een paar gaan een guesthouse ontwikkelen in de hoofdstad Phnom Pen, en ik mag samen met twee super gezellige meiden van Vrijetijdsmanagement op onderzoek hoe wij in Cambodja een eco/sustainable toeristische tour kunnen opzetten, waarin wij de lokale bevolking/cultuur/tradities in kunnen betrekken en plekken kunnen aanraden die eens wat anders zijn dan alleen maar het Angkor Watt complex en Sihanoukville.

Om deze tour zo compleet mogelijk te maken, beginnen wij met ons onderzoek in Phnom Pen, gaan hierna door naar Battambang, Seam Riep en Kampong Thum. Hiernaast zullen we met de gehele groep allerlei activiteiten ondernemen, zoals een Jungletocht en een bezoek aan het paradijselijk Rabbit Island om het ook nog wel gezellig te houden :)

Voor nu zijn de voorbereidingen dus redelijk klaar, nog drie nachtjes slapen en dan vlieg ik, gelukkig, samen met Sofia eerst naar Changzhou (China) om daarna in het vliegtuig te stappen naar Cambodja! Daar beginnen we eerst met een cultuur/vakantie weekje, om vervolgens ons onderzoek te starten in Phnom Pen. Yeay!

  • 01 November 2012 - 09:36

    Peter Dijkstra:

    Zet hem op!!

  • 12 November 2012 - 17:00

    Carla Wieringa:

    Hoi Saskia.
    Je moeder of je Opa heeft aan mij dit adres van verslagen gestuurd, met veel genoegen ben ik ze aan het lezen, wel ondernemend hoor wat jullie de eerste week doen.
    Ik herken er een beetje van toen ik ooit eens in Taiwan was, vooral de bromscooters met veel fam.leden op zo'n ding. Wij zeggen altijd, neem veel foto's.

    Lieve Sas ik blijf je volgen.

    Groeten Carla

  • 13 November 2012 - 12:22

    Saskia Emmerzaal:

    Hoi Carla,

    Wat super leuk dat je mijn blog leest! Ik schrijf enorme verhalen, dus ik hoop dat het interessant blijft ;)

    Groetjes vanuit het warme Cambodja!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

De komende zeven weken zal ik doorbrengen in Cambodja en hier veel rondreizen. Hierbij dus een verslag van de gebeurtenissen!

Actief sinds 30 Okt. 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 11023

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 15 April 2014

ZO Azië

03 November 2012 - 23 December 2012

Onderzoek in Cambodja

Landen bezocht: