Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Saskia Emmerzaal - WaarBenJij.nu Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Saskia Emmerzaal - WaarBenJij.nu

Maleisië

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

09 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na twee goede vluchten kwam ik op 2 januari behoorlijk moe aan in Kuala Lumpur. Dit was rond middernacht en toen moest ik mijn weg naar mijn hostel nog vinden in een totaal onbekende stad, nog zonder Maleisisch geld en in ongekende temperaturen. Gelukkig waren er drie reddende Britten met wie ik de bus kon nemen (vliegveld ligt circa 75km van de stad) en waardoor ik uiteindelijk om 2am in mijn hostel belandde.

Kuala Lumpur was...ingewikkeld. Vooral groot en super modern. Het hostel waar ik in zat lag een beetje buiten de stad en had een gebrek aan gezellige mensen waardoor ik mijn weg zelf moest uitvinden. De tweede dag snapte ik het bussen en treinsysteem gelukkig al redelijk dus heb ik mijn dagen besteed met sightseeing en de toerist uithangen, wat helemaal prima was. Zoals ik al zei is KL voor een Aziatische stad ontzettend modern, met enorme shopping malls, goed openbaar vervoer en overal airconditioning. De gebouwen zijn prachtig op architectonisch gebied en de stad is schoon en veilig. Er loopt veel jetset rond met duidelijk muchos money, die vooral komen om te shoppen en te paraderen. Doe mij maar gewoon een rugzak en een hostel met koude douche.

Aangezien ik geen week in KL wilde blijven heb ik maandag de bus naar Melaka genomen. Melaka ligt op ongeveer 2uur van KL, is bezet geweest door Nederland en heeft nog allerlei Europese invloeden. Hier was mijn hostel wel super leuk en heb ik mijn dagen vooral besteed door te chillen met mijn kamergenootjes en de stad te ontdekken. Howard, die het guesthouse runt, organiseert elke avond een fietstocht voor alle gasten om een plekje te zoeken om te gaan eten. Op die manier leer je iedereen kennen en is het heerlijk om in de "koele" avond rond te fietsen. Dinsdagavond hebben we ongeveer 2uur gefietst in en rondom de stad met 30 fanatieke Maleisiërs die blijkbaar elke week met elkaar rondjes fietsen, haha. Het hostel had een rooftop waar feestjes werden georganiseerd en waar we konden eten of gewoon een biertje drinken. Ik ben super blij dat ik naar Melaka ben gegaan, het was een stuk relaxter dan KL en het was leuk om in de stad de invloeden van de VOC tijd te zien. Zo was er bijvoorbeeld nog een Stadhuys, een Dutch square en een Heerenhuis.

Donderdag heb ik de bus weer teruggepakt naar KL, heb ik een laatste rondje stad gedaan en mijn backpack gereorganiseerd. Vandaag vlieg ik naar Bali! Ik vond het erg leuk om een klein beetje Maleisië mee te pakken, de mensen zijn super aardig en helpen je graag op weg (zonder bijbedoelingen), het is redelijk schoon en iedereen spreekt Engels. Het is duidelijk een wat rijker land vergeleken met de rest van Zuid Oost Azië. Alleen reizen is me tot nu toe goed bevallen, iedereen trekt ongeveer meteen met elkaar op en mensen die je ontmoet zijn allemaal geïnteresseerd in je verhaal. Ik heb al een les Koreaans gehad en allerlei tips gekregen voor Laos en Vietnam van mede backpackers. Ene iets nuttiger dan het andere haha.

Nu op naar Indonesië voor een maand rondtrekken met Sofia!

  • 10 Januari 2014 - 00:36

    Sofia:

    Jeeej! Op naar indonesie!

  • 10 Januari 2014 - 00:36

    Sofia:

    Jeeej! Op naar indonesie!

  • 10 Januari 2014 - 08:22

    Saskia Emmerzaal:

    Ik ben er al nu jij nog :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Saskia

De komende zeven weken zal ik doorbrengen in Cambodja en hier veel rondreizen. Hierbij dus een verslag van de gebeurtenissen!

Actief sinds 30 Okt. 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 11019

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 15 April 2014

ZO Azië

03 November 2012 - 23 December 2012

Onderzoek in Cambodja

Landen bezocht: